Saturday, November 1, 2008

Si PereNunG diNdiNg~

CaTataN si pEnCataT : seLL at 7:51 PM
hari ini..
kisah si penenung dinding..
yang mane kejenye asek perenung dinding ituu..
padahal tade ape2 blaku pade dinding itu..
tiada rekahan..
tiada contengan..
malah tiada sekawanan semut yang mgken mheret sisa2 makanan..
pelik..
itu lah die si peRenunG diNDing..
yg bname MaRo..

Setiap saat die di situ..
merenung dinding..
seetiap minit die di situ..
juga merenung dinding..
setiap jam die disitu..
maseh setia merenung dinding..
setiap hari..setiap mggu..setiap bulan..
die maseh juge di tempat asal..
merenung dinding..
itu laa..
si perenung dinding~

tGk tuu..
kan betul aku cakap..
memang sebok dok tgk dinding..
ntah ape bende yg ade kat dinding tuuu..
ish3..

itula bear bear aku..
yg bername Maro..
yg da 2 taon lebey umornye..
tue sudaa..
yg kubeli melalui anom mase sem 2 dulu..
sbbye?
sbbnye menatang itu murah..
besar dan sgt cumill...
tapi 50 hengget saje hargenye..
murahkan??
tapi pakej itu tidak dtg dengan sampol yg cantek dan riben ituu...
itu hasel nukilan si anom..
hehheh..
thanks anom..
dan angkare si sampol yg cantek itu..
mama tak bg aku bukak sampol tuuu...
ish3..
Ini laaa rupe paras maro dr depan...
memang betol cumill kan???
hehhehe..
sian die..
asek saje merenung dinding...
jd aku alihkan ia..
supaye lebey luas pandangannye..
make bykla pengalamannye..

sewaktu sesi memusingkan badan si maro ini..
aku terlihat koyak di sane sini...
sampol ini suda koyakk..
waaaa :(
dan kaki si maro kesayanganku terpalit kutoran dengan warne yg bukan2..
lalu aku mengadu pd mama..
"mama.. ape ni??? tak jge patong nina.. da kutor kaki die"
mama jwb ringkas "ye ke..laaa..mane mama tau"
lalu aku kate lg..
"da tak senunoh la sampol..nak bukak laaa"
dah2 mama dgn pantas mcelah..
"jgn ngade2..byk da patong dlm bilek..watpe bukak die..nanti kutor sikit tu jd byk pulak.."
mama tak bg bukak..
make aku ikotkan saje..
tape ye maro..
maro dok situ yeee...
lalu aku baiki kerosakan yg ade..
koyak itu aku tampal supaye kaki maro tak kutor lg..
sowie maro..

Ari ini maro tak yah renong dinding k...
sy letak awak kat tepi..
bole tgk memacam..
takde la busan...
ye maro..

maro hanye senyap..
make aku senyom dan berlalu..
kerna aku tau jawapannye..
senyap tande setuju...

2 sUare haLuss~:

fiedza on November 3, 2008 at 2:13 PM said...

Maro mana leh jawab...dah molot dia chumel lg berjahit...

meh sini...mummy amek gunting..kita gunting molot si maro...

nnt kalo lynn sunyi...busan2...leh ajak maro teman borak...

kuikuikui

seLL on November 3, 2008 at 6:59 PM said...

ape la mummy...
mane bole species si maro itu berborak dgn sy..
species itu reti berborak ngn andox jee...
tp die besau sgt..
mesti andox takot nak tegor die..ahahhaha

 

~TwiSteD LiFe oF seLL ~ Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez