Wednesday, November 19, 2008

aKuKaH yG mALanG~

CaTataN si pEnCataT : seLL at 12:11 AM

Aku kah yg malang???
Di saat ini tiada jawapan~~

Aritu (ari di mane aku terlalu bizi make tidak dapat menules entry ini)..
Aku jenjalan di jusco utk membeli stok2 makanan dan meluaskan pandanganku yg sempit dan hanye terhad di sini saje lantaran tuntutan si rotifer)
Jalan punye jalan..
Belek punye belek barangan…
Tanganku terlanggar akan rak barangan itu..
Make patah kuku di jari kananku yg berukuran beberape millimeter ituu…
Tp bukan patah dikuku saje seperti biase…
Kuku itu patah di daging..
Dan berdarah2..
Huwaaa :(

Kemudian jariku itu ku balut dengan plaster yg baru dibeli dr guardian..
Utk melindunginye dr kecederaan yg lebey seriyes..
Dan tuntutan kerje mengharvest si rotifer menggunekan air masen pasti menggamit kesakitan yg amat..
Waaaa… :(
Make aku bertanye pd diri sendiri..
Aku kah yg malang??
Tiade jawapan utk soalan ituu..

Selang 2 hari aku dijemput pulang oleh mama…
Kebetulan pule hari minggu…
Papa ade di umah..
Dan mama nak masakkan chicken chop…
Heheh..
Besh sgt chicken chop mama..
Heee…

Selesai mkn aku ke ruang tamu utk menjamu mate..
Tengok tv dengan pelbagai cite…
Sambel2 tgk tv aku maen2 ngn kuceng jiranku ituu..
Yg membuat umahku ini bagai umahnye sendiri…
Tambah pula manje yg melampau..
Ingat aku tuan die kee???
Cesss…
Seb bek tomeyy..
Pas2 maen punye maen…
Layan punye layan…
Si kuceng tibe2 ter’excited’ state agaknye..
Lantas membenamkan beberape batang gigi dlm daging di tangan kiriku ini..
Aaauuuccchhh…
Sakettt..
Dan berdarah lg…
Make sekali lg memerlukan bantuan si plaster utk menampal luke ituuu…
Haih…
Luke lagi…
Lalu aku bertanye pd diri skali lg..
Akukah yg malang???
Namun aku maseh tiade jawapan utk soalan ituuu…

Ptg tu jugak balek ke tempat kerja kerna ade pekerjaan yg maseh berbaki…
Panggel chin tok ke lab…
Dan kerane malas bawak kete..
Make nek kete chin saje..
Sesudah sampai aku menutup kemas pintu kereta..
Dan dengan sepantas kilat pintu kereta di belakang yg ditutup RA ku itu teros menyambar tgnku…
Skg 3 jari aku berade dalam pintu kereta yg tertutup rapat…
Makkk…
Aku terjerit kecil…
Make si RA itu teros bukak pintu yg membaham tanganku itu dengan pantas..
Adoi..

Tanganku menggigil2 dan panas…
Menahan saket yg dtg…
Make ia mule lebam dan bengkak..
Tp kali ini aku tidak perlukan bantuan si plaster..
Kerane tiada pendarahan luaran..
Hanye pendarahan dalaman di kawasan2 lebam ituu..
Jd kusimpan plaster itu utk kegunaan akan datang….
Make aku bertanye sekali lg…
Aku kah yg malang???
Namun kali ini maseh tiada jawapan…

Malam ituuu..
Kenyataan datang sendiri…
Tanpe dijempot..
Tanpe dipanggel…
Tanpe diminte..
Aku luke sekali lg…
Cube menggunekan plaster utk menampal luke yg ade..
Namun plaster itu tidak dapat menampung luke yg parah di sudut hatiku ini..
Make utk kesekian kalinye aku tertanye2…
Akukah yg malang???
Dan kali ini aku ade jawapannye…
Ye seLL.. anda memang malang~~~

0 sUare haLuss~:

 

~TwiSteD LiFe oF seLL ~ Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez