Thursday, October 30, 2008

aKu + MaKmaL aM = BusAnnn~

CaTataN si pEnCataT : seLL at 10:16 AM
pg ini aku kelewatan bangun tidoo..
lantaran tido lewat malam td..
Environment ujan yg rintik2 menambahkan kemalasan kudratku ini utk bgn menyape pagi..
haihh.. aku belom bsedia utk bgn..

jam 7.45.. rasenye da lewat..
make tpakse mgighkan diri utk bgn eventho the other half of me maseh ingin tidoo...
perlu.. perlu bgn utk mandi dan pg keje..
(keje ker???)
tdengar hasutan2 nakal di telinge belah kiri ..
"tak pyh pg la seLL..bukan ade keje..tidoo je..esok baru pg..esok kan chin ade"
ish33..
syaiton sunggoh...

Ku tepis segale hasutan itu..
teros bgerak malas mcapai tuala dan turon tangge dalam mate maseh lg terbuke sayu..
ngantok lgggg...

air paip yg sejok ...
membuatkan aku mls mandi...
tp smalam pas balek keje..
tubuhku ini tidak menjamah air sampai ke malam...
syyytttt... org taktau... hehehe..
maka aku mandi...
supaye kelihatan segar ke tempat keje..

selesai mandi dan bsiap..
turun mkn sarapan...
ade sebungkos kecil nasik lemak dok dlm pinggan ngn sebatang sudu di sebelahnye...
cumill sgt..hehehhe
papa kate nasik lemak die murah..70 sen saje hargenye..
cukop murah..
tp layak utk isinye yg hanye ade nasik dan sambal dan ikan bilis yg ala kadar...
tiada timun mahupon telor..
ish3..
tp aku maseh bselera menyantap sarapan itu.. bersama air teh o..

selesai sarapan aku bgegas ke tempat keje..
suda lambat nampaknye..
pdhal da janji ngn kak akma nak kire rotifer..

sampai2 tiada manusia..
mane pg semue org???
ish3...
jd aku masok ke makmal am ini..
ini mungken bole jd opis aku.. hehehhe..
make aku idopkan lappy..
dan aku pasangkan winamp supaye lappyku menyanyi2..
tujuan supaye tidak sunyi..

lepas 10 minit bseorgn kak akma pon sampai..
jd pg mengire ngn die..
pas2 bg mkn kat rotifer..
haih.. itu saje..
habis suda keje pg ini..
apekah???

Jenjalan ke tempat rotifer.
melihat pekerja2 di kolam...
langsong tiada...
di beri cuti ke mereka???
atau mereka sengaje memberi cuti utk diri sendiri..
aku tak pasti..
yg pasti keadaan ini amat biase di pejabat2 kerajaan..
haihhh...

Kak mira pg antar kak akma n 2 org lg kwnnye ke interbiu..
pelik..
mahu interbiu ape lg sedangkan mereka keje di sini..
lantas kak akma kate..
"ko tak tau tekanan kat sini"
oohhh.. mereka tertekan rupenye..
tertekan kerrr???

Aku teros bosannn~

1 sUare haLuss~:

Anonymous said...

huu~~
dis entri buat i gelak taw..
yup mmg btol sesangatt..sgt sukung..keje kjaan mcm 2la gamaknye..

 

~TwiSteD LiFe oF seLL ~ Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez